تبلیغات مقایسه ای چیست؟


کد مطلب: 8131
تاریخ ثبت: 1397/12/25

گروه: سایر مطالب

تبلیغات مقایسه ای یا coparative advertising
در مقاله های قبلی که در مورد دسته بندی تبلیغات از لحاظ کاربرد بود گفتیم: یک  نوع از تبلیغات، تبلیغات مقایسه ای است. در این مقاله می خواهیم شرح کامل تری از این نوع تبلیغات را شرح دهیم.
تبلیغات مقایسه ای که در انگیسی بصورت coparative advertising نوشته می شود  دقیقا هدف اصلی اش همانند تبلیغات  تبلیغات ترغیبی یا Advertising persuasive است با این تفاوت که در این نوع فقط روش تبلیغ متفاوت است.


شباهت تبلیغات مقایسه ای و تبلیغات ترغیبی چیست؟
ویژگی مشترکی که بین تبلیغات مقایسه ای و تبلیغات ترغیبی وجود دارد این است که هر دو یک هدف دارند و هر دو قصد دارند در بازاری که رقابت زیاد شده است، تلاش کنند تا سهم بیشتر بازار را مال خود کنند. از هر دو نوع تبلیغ برای خوب کردن برند خود استفاده می شود. در اصل هدف بین هر دو نوع تبلیغات یکسان است. شما می توانید این نوع تبلیغات را در نت موج ثبت کنید.


تفاوت بین تبلیغات مقایسه ای و تبلیغات ترغیبی چیست؟
فرقی که بین تبلیغات مقایسه ای و تبلیغات ترغیبی وجود دارد این است که شیوه تبلیغ هردو متفاوت است. در تبلیغات ترغیبی بیشتر سعی می شود که کیفیت خود کالا با سایر کالاها بدون نام بردن، ویژگی های فنی خوب آن و غیره معرفی شود، ولی در تبلیغات مقایسه ای دقیقا دو برند با همدیگر بصورت لیستی و موردی با هم مقایسه می شوند. بطور کلی در این آگهی های تبلیغاتی شرکت تبلیغ کننده نام تجاری خود را بطور مستقیم یا غیرمستقیم با دو یا چند برند دیگر مقایسه می کند.


خطرات استفاده از تبلیغات تجاری
از آن جهت که این نوع آگهی های تبلیغات جهت مقایسه باید نام یک برند دیگر را بیاورد، امکان مقایسه غیرمنصفانه دارد و جایی برای افترا زدن و بدنام کردن نام تجاری رقیب وجود دارد، از همین رو باید براساس قوانین هر کشوری از این نوع تبلیغات استفاده کرد.
برای مثال در کشورهایی همانند آمریکا و انگلیس، ضوابط و مقرراتی برای درج آگهی های تبلیغاتی مقایسه ای وجود دارد و در برخی از کشورهای اروپایی، درج چنین آگهی های تبلیغاتی ممنوع شده است. برای مثال بلژیک و آلمان این نوع تبلیغات را ناجوان مردانه می خوانند.

جهت ثبت آگهی تبلیغات در نت موج می توانید از بالای سایت روی دکمه ثبت آگهی رایگان کلیک کنید


سایر مقالات آموزشی نت موج نیازمندی های آنلاین :


  درباره نت موج سایت ثبت آگهی آنلاین
نت موج یک وب سایت نیازمندی های آنلاین است که خریداران و فروشندگان سراسر کشور آگهی های تبلیغاتی خود را در آن درج می کنند. اگر شما هم محصول یا خدماتی دارید می توانید تبلیغ خود را بصورت رایگان در این سایت ثبت نمایید. برای شروع از بالا روی دکمه «ثبت آگهی رایگان» کلیک نمایید و در کمتر از چند ثانیه خود را در وب جهانی یا فضای مجازی معرفی نمایید. در نت موج می توانید آگهی،شغل،کانال و وب سایت خود را مجانی ثبت کنید.