تبلیغات ترغیبی چیست



تبلیغات ترغیبی چیست
در مقاله های قبلی که در مورد دسته بندی تبلیغات از لحاظ کاربرد بود گفتیم: یک  نوع از تبلیغات، تبلیغات ترغیبی است. در این مقاله می خواهیم شرح کامل تری از این نوع تبلیغات را شرح دهیم.
تبلیغات ترغیبی که در انگیسی بصورت Advertising persuasive  نوشته می شود. از این نوع تبلیغات و آگهی های در اکثر مواقع هنگامی استفاده می شود که رقابت برای فروش یک کالا زیاد می شود و شرکت های یا تولیدکنندگان می خواهند مشتریان به جای انتخاب رقبا آنها را انتخاب کنند. در این نوع تولیدکنندگان، واردکنندگان یا فروشندگان سعی می کنند برند خود یا برند یک کارخانه را از لحاظ کیفیت می خواهند خوب کنند تا مشتریان به سمت آن برند هجوم آورند.


مثالی از تبلیغات ترغیبی
فرض کنید تلفن همراه یا همان موبایل در بازار زیاد می شوند و مدل های متنوعی وارد بازار می شوند برای همین کارخانه های تولید کننده تلفن همراه مجبور می شوند دست به تبلیغات ترغیبی بزنند. برای مثال هر یک از کارخانه ها سعی می کنند برند خود را بر سر زبان ها بیاورند. برای مثال برندهایی مثل اپل، سونی، نوکیا، هاوایی، ال حی و غیره سعی می کنند هر یک کیفیت برند خود را مطرح کنند.


در آگهی های تبلیغاتی ترغیبی چه چیزهایی باید معرفی شود
در این نوع از آگهی های تبلیغاتی باید در متن آگهی تبلیغاتی کالا یا خدمات از لحاظ کیفیت،مزیت ها، مزیای کلیدی، مزیت ها نسبت به سایر رقبا بدون ذکر نام برند و غیره صبحت کنند. برای مثال برای تلفن همراه می توان میزان عمر باطری، تعداد سال ضمانت کارکرد، قیمت محصول، مقدار حافظه داخلی و غیره می توان صحبت کرد.


هدف اصلی تبلیغات ترغیبی چیست؟
هدف اصلی تبلیغات ترغیبی یا Advertising persuasive به وجود آوردن شرایطی برای انتخاب شرکت تبلیغ کننده از بین برندهای موجود توسط مشتریان است. بطور واضح تر می تواند گفت: شرکت تبلیغ کننده می خواهد کاری کند که مشتریان از بین برندهای موجود برند او را گزینش و انتخاب کنند.



 مطالب پیشنهادی از سراسر وب