تنظیم بودجه در برنامه تبلیغاتی



تنظیم بودجه در برنامه تبلیغاتی
همانطور که در مقاله «برنامه تبلیغاتی» گفتیم یکی از مراحل تدوین برنامه تبلیغاتی «تنظیم بودجه تبلیغات» می باشد. پس از اینکه هدف های تبلیغات مشخص شد باید بودجه تبلیغات تنظیم و تخصیص یابد. لازم به ذکر است که باید برای هر محصول بصورت جداگانه بودجه مشخص شود. همانطور که میدانیم نقش تبلیغات، ایجاد تقاضا برای یک محصول است. به عبارتی شرکت ها برای اینکه فروش بالایی داشته باشند باید هزینه تبلیغات را قبول کنند.
برخی از عوامل موثر هنگام تعیین بودجه تبلیغات
دوره عمر محصول چقدر است؟
چقدر می خواهیم از بازار سهم داشته باشیم؟
بازار چقدر شلوغ است و رقابت تا چه سطحی است؟
فراوانی و تعداد دفعات تبلیغ چقدر باشد؟
چقدر محصول تفاوت دارد؟
چیزی که باید توجه کنید این است که اگر از حد معمول بودجه کمی برای تبلیغ در نظر بگیرید و یا اینکه اگر بودجه زیادتری تبلیغ کنید هردو حالت خطرناک است. باید با هزینه متداول تبلیغ کنید.



 مطالب پیشنهادی از سراسر وب