ارزیابی بازار در برنامه تبلیغاتی چیست؟
اولین گام تدوین برنامه تبلیغاتی به منظور درج آگهی های تبلیغاتی «ارزیابی بازار» می باشد. در این مرحله شرکت درج کننده تبلیغات در نیازمندی های آنلاین نت موج ابتدا باید بازار فروش محصولات خود را بشناسد که به این کار «بازارشناسی» می گویند.
در هنگان شناسایی بازار باید چک شود آیا بازاری برای فروش محصولات وجود دارد، در چه مناطق جغرافیایی می تواند کالا را فروخت؟محصولات مشابه را پیدا کنیم.
سوالاتی که باید برای شناخت بازار پاسخ داده شود؟
برای اینکه بازار فروش محصولاتتان را به منظور ثبت آگهی تبلیغاتی در نت موج پیدا کنید باید به سوالات زیر پاسخ دهید؟
یک: آیا بازاری برای فروش محصولات وجود دارد؟ اگر بله اندازه آن چقدر است؟
دو: در چه مناطق،استان، کشور یا قاره ای می توانید محصولاتتان را بفروشید؟
سه: یک پرسش و پاسخ از خریداران آماده شود.
چهار : ویژگی ها و تبلیغات محصولات مشابه را پیدا کنید.
هدف از ارزیابی بازار در هنگام تدوین برنامه تبلیغاتی چیست؟
پس از اینکار با استفاده از این مرحله اطلاعات کامل در مورد بازار هدف فروش محصولاتمان پیدا کردیم باید یک استراتژی عالی برای تبلیغاتمان برای استفاده در گام بعد یعنی «تعین هدف های تبلیغات» بدست بیاوریم.
سایر مطالب آموزشی :