انواع تبلیغات


کد مطلب: 4054
تاریخ ثبت: 1397/04/16

گروه: مقالات

انواع تبلیغات
انواع تبلیغات عبارتند از:
تبلیغات چاپی Print Advertising
به هرگونه تبلیغات که بصورت چاپی در معرض دید عموم قرار گیرد تبلیغات چاپی گفته می شود.
تبلیغات رسانه ای Broadcast Advertising
به هرگونه  تبلیغاتی که از طریق رسانه در معرض دید عموم قرار می گیرد تبلیغات رسانه ای گفته می شود.
تبلیغات محیطی Outdoor Advertising
تبلیغات محیطی به هر نوع تبلیغ خارج از نقطه نهایی خرید مشتری POP اطلاق می‌گردد. «تبلیغات بیرونی اصطلاحی کلی و غیرتخصصی درباره انواع اشکال تبلیغات است که در فضاهای خارج از خانه صورت می‌پذیرند.
هر گونه تبلیغات که مخاطب در بیرون از منزل خود با آن روبه‌رو بشود، در زمره‌ی تبلیغات محیطی قرار می‌گیرد. انواع تبلیغات محیطی مانند بیلبوردها، تبلیغات روی اتوبوس‌ها و… در این دسته‌بندی قرار می‌گیرد. حتی تلویزیون‌ها و صفحات نمایشگری که در میدان‌های بزرگ نصب می‌شوند و به ارائه‌ی تبلیغات می‌پردازند نیز در این دسته جای می‌گیرد.
تبلیغات برخط یا آنلاین Online advertising
به هرگونه تبلیغات که از طریق وب جهان گستر همچون موتورهای جستجوگر، تبلیغاتی بنری، نیازمندی های آنلاین، تبلیغات به ازای کلیک و غیره انجام شود، تبلیغات برخط یا Online advertising  هم گفته می شود.
تبلیغات تلفنی Phone Advertising
به هرگونه تبلیغاتی که از طریق تلفن به اطلاع اشخاص رسانده شودتبلیغات تلفنی گفته می شود.
تبلیغات نامشهود
کی از انواع روش‌های تبلیغات، تبلیغاتی است که به طور غیرمستقیم و زیرپوستی در فیلم‌ها و برنامه‌ها صورت می‌گیرد. مثلا اگر در فیلمی شاهد استفاده‌ی چشمگیر شخصیت‌ها از یک برند خاص اتومبیل یا نوشیدنی بودید، باید متوجه بشوید که تبلیغات نامشهود در حال وقوع است.
این روش از تبلیغات نیز اثرگذاری خوبی دارد و به تبلیغ‌کننده اجازه می‌دهد تا بر اساس اطلاعات و خواسته‌های جمعیت‌شناختی مخاطبان را هدف بگیرد.
تبلیغات خدمات عمومی:
این دسته از تبلیغات برای آگاهی و اطلاع‌رسانی به عموم منتشر می‌شوند و جنبه‌ی تجاری ندارند. در گذشته، بستر و رسانه‌ی اصلی این دسته از تبلیغات، تلویزیون و رادیو بود ولی امروز در سایر بسترهای تبلیغاتی دیجیتالی نیز دیده می‌شوند.
تبلیغات تلفن همراه:
تبلیغات با تلفن همراه تقریبا یک فرم نسبتا متفاوت در مقایسه با تبلیغات دیگران است. سایر دستگاه های الکترونیکی می توانند ابزاری خوب برای رساندن تبلیغات شما به مشتریان مورد هدف تان باشند. روند فعلی گوشی ها برای تبلیغات استفاده از رسانه هایی چون توییتر، Snapchat, Instagram, فیس بوک و … می باشد. روش های مختلف تبلیغات رسانه ای توانسته باعث سرشناس شدن خیلی از برندها شود.
تبلیغات چریکی:
تبلیغات چریکی نوعی از بازاریابی خلاقانه با استفاده از ایده های مختلف می باشد. اغلب کمپین هایی که بودجه فراوانی ندارند به جای تبلیغات رسانه ای با خلاقیت فراوان از طریق تبلیغات دهان به دهان و رسانه های اجتماعی به پخش آگهی های مربوطه می پردازند.
تبلیغات تلویزیونی یا Television advertisement:
تبلیغات تلویزیونی (انگلیسی: Television advertisement)، گونه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی است که در ازای دریافت پول از سازمان‌ها، ساخته می‌شود و پیامی را که عموماً در مورد یک خدمت یا محصول است، به بازار مورد نظر می‌رساند.
تبلیغات رادویی یا Radio advertisement
به هرگونه تبلیغات که از طریق رادیو پخش شود تبلیغات رادیویی گفته می شود.

 

 

 


سایر مقالات آموزشی نت موج نیازمندی های آنلاین :


  درباره نت موج سایت ثبت آگهی آنلاین
نت موج یک وب سایت نیازمندی های آنلاین است که خریداران و فروشندگان سراسر کشور آگهی های تبلیغاتی خود را در آن درج می کنند. اگر شما هم محصول یا خدماتی دارید می توانید تبلیغ خود را بصورت رایگان در این سایت ثبت نمایید. برای شروع از بالا روی دکمه «ثبت آگهی رایگان» کلیک نمایید و در کمتر از چند ثانیه خود را در وب جهانی یا فضای مجازی معرفی نمایید. در نت موج می توانید آگهی،شغل،کانال و وب سایت خود را مجانی ثبت کنید.