بیمه بدنه و چگونگی سفارش بیمه بدنه


کد مطلب: 9596
تاریخ ثبت: 1399/05/26

گروه: سایر مطالب

بیمه بدنه و چگونگی سفارش بیمه بدنه

بیمه بدنه از انواع مختلف بیمه است که هیچ اجباری برای تحت پوشش قرار گرفتن ندارد ولیکن شما با انجام بیمه بدنه هر وسیله نقلیه خود می توانید از مزایای فرآوان بیمه بدنه استفاده نمایید همانگونه که گفته شد بیمه بدنه بر خلاف بیمه شخص ثالث اجباری نیست و لیکن با تحت پوشش قرار گرفتن بیمه بدنه خسارات واره به شما از طریق شرکت بیمه گزار جبران خواهد شد. موضوعی که در هنگام خرید و تحت پوشش قرارگرفتن بیمه بدنه باید به آن توجه داشت شرایط و چگونگی بیمه بدنه ایی است که شما با خرید آن می توانید از امکانات آن استفاده نمایید.
در گذشته با توجه به رواج گسترده از وسایل نقلیه و جابجایی با این وسایل نقلیه که به تبع آنها ورود خسارات نیز به آنها افزایش پیدا کرد که به علت عدم ایمنی اتومبیل ها و نیز جاده هاحوادث رانندگی افزایش یافت به این سبب در سال 1930میلادی برای اولین بار در ایتالیا قانونی تحت عنوان قانون ترافیکی که به اجرا درآمد که در آن زمان صرفا به منظور مرگ افراد یا ورود جراحات یا خسارات به استفاده کنندگان از بیمه بود و پس از آن نیز به مرور زمان قواعد و شرایط تکمیلی به منظور بهبود شرایط بیمه گزاری در مورد بیمه بدنه ایجاد شد.
در چند سال گذشته با توجه به افزایش شدید قیمت خودروها و در کل روند افزایشی شدید قیمت خودروها و همچنین فراوانی خودروها در تمام مناطق کشور به این سبب است که بیمه بدنه برای هر خودرو از موضوعات ضروری به شمار می آید چرا هر میزان و هر قدر هم که مراقب باشید وقوع تصادفات موضوعاتی انکار ناپذیر است و هر لحظه برای هر فرد امکان بروز حادثه وجود دارد به این سبب است که بیمه بدنه در هر اندازه که باشد موجب جبران خسارات وارده به شما خواهد بود.
بیمه شخص ثالث گرچه بیمه ایی ضروری و لازم برای هر خودرو است ولیکن چنانچه خودروی شما به سرقت رفته باشد، دچار حریق، دچار ورود خسارت بعلت سوانح رانندگی یا اینکه بواسطه سیل و سایر بلایای طبیعی دچار خسارت در هر میزان شود در اینحا بیمه شخص ثالث تاثیری در جبران خسارت ندارد ولیکن بیمه بدنه تمامی خسارات شما را جبران می نماید، بنابراین استفاده از بیمه بدنه بدون تردید کار و عملی کاملا کاملا هوشمندانه خواهد بود و حتی می توان گفت که استفاده از بیمه بدنه شاخصه یک فرد هوشمند است.
برای کسب اطلاع در خصوص برخی از اصطلاحاتی که در قراردادهای بیمه بدنه کاربرد دارد با ما همراه باشید.
در هر قرارداد بیمه بدنه شما عبارت بیمه گر را مشاهده خواهد نمود که این بیمه گر شرکتی است که شما از خدمات بیمه ایی آن استفاده می نمایید.
بیمه گزار فردی حقیقی یا حقوقی است که با توجه به انعقاد قرارداد بیمه بدنه با شرکت بیمه مالک بیمه نامه می گردد و بیمه گزار می تواند فردی را نیز بعنوان ذینفع معرفی نماید تا امکان پرداخت تمام یا قسمتی از خسارت به فرد ذینفع ممکن باشد.
حق بیمه نیز عبارت است از مبلغی که می بایست فرد بیمه گزار یه شرکت بیمه گر پرداخت نماید تا قرارداد منعقد گردد.
هنگامی که شما به یک شرکت بیمه گر مراجعه می نمایید در متن قرارداد به قسمتی تحت عنوان موضوع بیمه بر می خورید که موضوع بیمه عبارت است از همان وسیله نقلیه خواهد بود که شما مالک آن بوده و مورد استفاده قرار می دهید و در هنگام وقوع و بروز خسارات در هنگام تصادفات با استناد به قرارداد بیمه بدنه خود ایجاد خسارات وارده از طریق شرکت بیمه کننده جبران می گردد.
عبارت دیگری که در قرارداد بیمه بدنه با آن مواجه خواهید شد فرانشیز خواهد بود که به معنای آن قسمت و مبلغ بیمه است که پرداخت آن بنا بر قرارداد بیمه بدنه اتومبیل خواهد بود.
درنهایت نیز مدت اعتبار بیمه بدنه در قرارداد بیمه بدنه ذکر خواهد شد.
چه شرایطی در قراردادهای بیمه بدنه تعیین می گردد که می بایست رعایت گردد:
هنگامی که شما قصد انعقاد بیمه بدنه با یک شرکت بیمه را داشته باشید می بایست با نهایت حقیقت و واقع اطلاعات خود را در قرارداد بیمه به ثبت برسانید چرا که در صورت اعلام خلاف واقع مشخصات خود در هنگام ثبت و تنظیم قرارداد بیمه بدنه موجب باطل شدن قرارداد بیمه بدنه خواهد شد بنابراین از شروط مهم جبران خسارت شما از طریق بیمه بدنه اعلام صحیح تمام اطلاعات خواهد بود.
از دیگر شرایطی که می بایست پس از بروز حوادث رانندگی به آن توجه داشت تا موجب ضایع شدن حق شما نگردد و بتوانید تمام خسارات خود را با توجه به قرارداد بیمه بدنه منعقد شده دریافت نمایید می بایست پس از بروز هرگونه خسارت از تعمیر و یا انتقال خودرو جلوگیری نمایید مگر اینکه این جابجایی به دستور افسر راهنمایی و رانندگی باشد.
پس از انعقاد قرارداد بیمه بدنه چنانچه نقدا مبلغ بیمه را پرداخت نمایید بلافاصله تعهدات آن شرکت که با شما قرارداد جبران خسارت به استناد بیمه بدنه را تنظیم نموده است آغاز می شود ولیکن چنانچه خرید بیمه بدنه شما بطور اقساطی باشد تا زمانی که اقساط خود را در سر موعد و به طور پی درپی پرداخت نموده باشید موجب می گردد تا شرکت بیمه کننده نیز در قبال تعهدات بیمه بدنه خود ملزم به انجام تعهدات باشد ولیکن در برخی شرایط اگر اقساط معوقه و پرداخت نشده داشته باشید شرکت بیمه کننده امکان فسخ قرارداد بیمه شما را خواهد داشت.
هنگامی که شما قرارداد بیمه بدنه ایی با شرکت بیمه گزار منعقد می نمایید در همان ابتداء می بایست ارزش خودرو و جهت استفاده آن را به شرکت بیمه گزار اعلام نمایید لذا چنانچه بعدها تغیراتی در خودرو خود ایجاد نمودید مانند تقویت خودرو می بایست بلافاصله این موضوع را به شرکت بیمه گزار اعلام نمایید و در غیر اینصورت اگر خسارتی به شما وارد آید برای استفاده از مفاد بیمه بدنه دچار مشکل خواهید شد.
ممکن است گاهی خود فرد بیمه گزار عامل بروز خسارات گردد گرچه ماهیت بیمه به منظور جبران خسارت است ولیکن چنانچه شما بعنوان بیمه گزار موجب بروز خسارت باشید شرکت بیمه کننده با توجه به قرارداد بیمه بدنه خسارات را تامین می نماید بنابراین چنانچه شما اقدام به بیمه بدنه خودروی خود نمایید و لیکن مقصر حادثه نیز خود شما باشید به این سبب است که جبران خسارت بنابر قرارداد بیمه بدنه فی مابین شما و شرکت صادر کننده بیمه بدنه خواهد بود.
هنگامی که به هر دلیلی خسارتی به وسیله نقلیه شما وارد شد و چنانچه قرارداد بیمه بدنه نیز با یک شرکت بیمه گزار تنظیم نموده باشید می بایست حداکثر تا 5 روز کلیه مدارک خود را به شرکت بیمه کننده تحویل دهید تا پرونده جبران خسارت به استناد بیمه بدنه برای شما تنظیم گردد.
با توجه به قرارداد بیمه بدنه ایی که منعقد می نمایید اتومبیل شما تحت پوشش بیمه بدنه قرار می گیرد حال اینکه چه قسمت هایی از خودروی شما تحت پوشش قرار می گیرد عبارت خواهد بود از:
چنانچه خسارات وارده به شما به سبب واژگونی خودرو باشد چه انکه شما مقصر حادثه باشید یا نه در صورت داشتن بیمه بدنه جبران این خسارت بر عهده شرکت بیمه گزار خواهد بود.
هنگامی که شما در حال حرکت با اتومبیل خود باشید و در حین حرکت با جسمس برخورد نمایید چه اتومبیل باشد چه درخت یا حتی حیوان و به واسطه این برخورد به خودروی شما خساراتی وارد آید چه اینکه مقصر باشید یا نه شرکت بیمه گزار مکلف به پرداخت خسارت به شما خواهد بود.
سرقت یا آتش سوزی و انفجار، هنگامی که خودروی شما یا وسایل جانبی آن به سرقت بروند یا اینکه در حادثه ایی منجر به آتش سوزی و یا حتی انفجار خودرویی که تحت پوشش بیمه بدنه قرار بگیرد شود.
شما می توانید علاوه بر خدماتی را که در صورت خرید بیمه بدنه به طور عمومی تحت پوشش آن قرار می گیرید خدمات کامل تری را نیز با پرداخت مبالغی کمی بیشتر از شرکت بیمه کننده دریافت نمایید تا در صورت بروز هر حادثه ایی تمام خسارات خود را چه مقصر حادثه شما باشید یا نه از شرکت بیمه دریافت نمایید.
در نهایت همانطور که گفته شد در حال حاضر با توجه به افزایش شدید قیمت خودرو به تبع آن جبران هزینه های خسارات وارده نیز بی نهایت افزایش یافته است بنابراین شما می توانید فقط با انعقاد قرارداد بیمه بدنه در فکر آینده خود باشید چرا که احتمال وقوع هر حادثه ایی در هر زمان برای هر فردی ممکن است به این ترتیب انجام و انعقاد بیمه بدنه از مهمترین اصول پیش بینی کننده برای شما خواهد بود به این ترتیب می توان گفت بیمه بدنه از اصول مهم آینده نگری هر فردی خواهد بود.
چنانچه شما دارنده شرکت بیمه کننده و یا فردی هستید که قصد استفاده از خدمات بیمه ایی را داشته باشید می توانید از طریق مراجعه به سایت نت موج نسبت به درج آگهی برای بهتر دیده شدن و یا مشاهده لیست شرکت های بیمه کننده معتبر را مشاهده و با توجه به ملاک انتخاب خود بهترین گزینه با برترین شرایط را به منظور انعقاد قرارداد بیمه انتخاب نمایید.


سایر مقالات آموزشی نت موج نیازمندی های آنلاین :


  درباره نت موج سایت ثبت آگهی آنلاین
نت موج یک وب سایت نیازمندی های آنلاین است که خریداران و فروشندگان سراسر کشور آگهی های تبلیغاتی خود را در آن درج می کنند. اگر شما هم محصول یا خدماتی دارید می توانید تبلیغ خود را بصورت رایگان در این سایت ثبت نمایید. برای شروع از بالا روی دکمه «ثبت آگهی رایگان» کلیک نمایید و در کمتر از چند ثانیه خود را در وب جهانی یا فضای مجازی معرفی نمایید. در نت موج می توانید آگهی،شغل،کانال و وب سایت خود را مجانی ثبت کنید.