راهنمای خرید امن


کد مطلب: 9415
تاریخ ثبت: 1398/03/07

گروه: اطلاعیه ها

راهنمای خرید امن
بسیار مهم و  توجه داشته باشید
وب سایت نیازمندی های آنلاین نت موج با نشانی www.netmoj.ir  هیچگونه منفعتی از معامله شما نمی برد و هیچگونه مسئولیتی نیز در قبال آن ندارد. و از طرفی توجه داشته باشید که سایت نت موج  همانند نیازمندی‌های روزنامه‌ای  و سایر نیازمندی ها بوده و از هویت آگهی‌ دهندگان آگاه نمی باشد. به شما پیشنهاد می کنیم که تحت هیچ عنوان پیش از رویت و دریافت کالا مبلغی را به حساب فروشنده واریز نکنید. ضمنا به این موضوع نیز حتما توجه کنید که ترجیحا از ساکنین شهر خود به صورت حضوری خرید کنید. خواهشمندیم برای اینکه معامله را با خیالی آسوده انجام دهید متن زیر را با دقت بخوانید:


مقدمه:
اگر یک تبلیغ  در نیازمندی های آنلاین نت موج دیده اید و تصمیم به معامله یا خرید آن کالا یا خدمت را دارید حتما این مقاله مفید را بخوانید. برای خرید و فروش اینترنتی باید یکسری از اصول را رعایت نمود، برخی از این  موارد در این مقاله بصورت واضح بیان شده است. خواهشمند است لطفا کمی وقت بگذارید و این راهنما را مطالعه نمایید.
چگونه از طریق اینترنت امن خرید کنید؟
از پرداخت هرگونه وجهی(پولی) قبل از انجام هر گونه معامله خودداری نمایید زیرا احتمال وقوع کلاهبرداری وجود دارد.
اگر قرار است هرگونه وجهی از طریق فروشنده یا خریدار به حساب شما واریز و یا انتقال یابد، به هیچ وجه لازم نیست شما به دستگاه خود پرداز(عابر بانک یا atm)  مراجعه نمایید. با ارائه شماره کارت یا حساب و بدون حضور شما این کار صورت خواهد گرفت. کاملا مراقب باشید کشاندن شما پای دستگاه خود پرداز به بهانه واریز وجه کالا  و  غیره شگرد و ترفند کلاهبرداران میباشد.
برای خریدهای اینترنتی یا خرید از شخصی نیاز نیست رمز اینترنتی یا هیچگونه رمزی را به دیگران بگویید.
برخی از خریداران با ارائه پرفراژهای جعلی و یا نشان دادن عکس فیش واریز وجه به فروشندگان که از قبل در تلفن همراه خود ذخیره نموده اند اقدام به کلاهبرداری میکنند. لطفا قبل از اینکه کالا یا خدمت را برای خریدار بفرستید حتما حساب بانکی خود را چک کنید که آیا پول به حساب شما واریز شده است یا خیر.
لطفا از اشخاصی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آنها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد.
به هیچ وجه  قبل از دریافت کالا یا خدمت هزینه‌ای پرداخت نکنید.
چنانچه فروشنده مشخصات شخصی یا مشخصات حساب بانکی خود را ارائه نمود،‌ دلیل کافی برای اعتماد شما به او نیست، ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سو استفاده قرار گرفته باشد.
در صورت امکان، پس از خرید کالا یا خدمت موردنظر فاکتور فروش و رسید کتبی معتبر از فروشنده دریافت نمایید.
قبل از خرید حتما کالا را با دقت مورد بررسی قرار دهید. از فروشنده سوالاتی بپرسید ببینید آیا تضمین کیفیت می کند، آیا دقیقا آن چیزی هست که شما می خواهید و تا می توانید کالا یا خدمت را با نیاز خود بررسی کنید.
حتما در اماکن شلوغ و امن همچون نزدیک پایگاه های پلیس، شعب بانک ها و غیره قرار ملاقات بگذارید.
تلفن ثابت از شخص فروشنده بخواهید و با آن تلفن با ایشان صحبت کنید تا از واقعی بودن شماره ثابت اطمینان حاصل کنید. دیده شده که برخی اشخاص بصورت موقت تلفن های ثابت یک مغازه را داده و در روز بعد آنجا حضور نداشته اند. تماس گرفتن را می توانید در طی زمان های متفاوت انجام دهید.
تمامی اطلاعات فروشنده را یادداشت کنید و  برای اطمینان بیشتر میتوانید سایر آگهی ها و تبلیغات فروشنده را نیز بررسی کرده و در صورت دیدن موضوعی غیر طبیعی از انجام معامله جلوگیری کنید.
از فروشنده اسکن شناسنامه یا کارت ملی را که با نام صاحب حسابی که میخواهید پول را به آن واریز کنید مطابقت داشته باشد، بخواهید.
وظیفه بررسی کیفیت محصول یا خدمت خریداری شما برعهده خریدار می باشد و نت موج هیچ مسئولیتی ندارد.


لطفا در موارد زیر بیشتر مراقب باشید:
قیمت و شرایط ارائه شده بیش از حد عالی به نظر می‌رسد.
فروشنده یا خریداری که بدون علتی و به طرزی مشکوک اطلاعات حساب بانکی شما را می‌پرسد.
می‌خواهید مبلغ قابل توجهی به کسی که نمی‌شناسید، بپردازید. سعی کنید در محلی امن مانند پایگاه‌های پلیس یا شعب بانک‌ها قرار بگذارید.


بیاد داشته باشید:
در خرید پستی، شما پیش از اطمینان از صحت کالا هزینه را پرداخت کرده‌اید که این مورد خالی از ریسک نیست و ما انجام آن را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.
بهتر است نقدی معامله کنید. چک و سفته ممکن است نقد نشوند.
در مورد برخی کالاها بهتر است درخواست فاکتور خرید و احیانا بسته‌بندی اولیه را از فروشنده داشته باشید.
بهتر است قبل از تحویل کالا یا خودروی خود در ازای چک‌های رمزدار بانکی، با مراجعه به بانک مربوط از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.
در صورت ایجاد مزاحمت برای شما، می‌توانید با مراجعه به سایت پلیس فتا،‌ از اطلاعات تماس پلیس فتای محل سکونت خود آگاه شده و موضوع را از آن طریق پیگیری کنید؛ در این موارد مطمئن باشید «نت موج» همکاری‌های لازم را با این مرجع قانونی جهت پیگیری مشکل شما انجام می‌دهد.

در مورد کسب و کارهای خدماتی در صورتیکه شخص مراجعه کننده از نظر فنی نتوانست درست انجام وظیفه نماید و مشکوک به نظر رسید حتما با پلیس 110 تماس گرفته تا مشکلی پیش نیاید.در تمامی سایت های تبلیغاتی سعی میشود ایمیل و تلفن شخص آگهی دهنده مورد تایید قرار گیرد ولی از طرف سایت شخص آگهی دهنده به هیچ عنوان مورد تضمین سایت نمیباشد وسایت نت موج هیچگونه مسئولیتی در قبال آگهی ها ندارد  و هیچگونه منفعتی از کسب و کار دیگران نمیبرد پس لطفا مواظب باشید تا کلاهبرداران نتوانند سو استفاده نمایند.


عدم خرید غیرحضوری :
بهترین و مطمئن ترین روش انجام معاملات در سایت نیازمندی، خرید حضوری و دیدن کالا از نزدیک است. تا از کیفیت کالا و صحت اظهارات فروشنده، اطمینان حاصل کنید.
نکته: برای استعلام وب سایت های اینترنتی می توانید داشتن «نماد اعتماد الکترونیک» را جویا شوید. برای مراجعه به سایت نماد اعتماد الکترونیک به سایت www.enamad.ir مراجعه نمایید.
توصیه نت موج:
وب سایت نت موج امیدوار است بتواند گامی در رونق اقتصادی کشور و گامی موثر به منظور معرفی خریداران و فروشندگان داشته باشد. با این وجود بازهم تاکید می کنیم « سایت نت موج به نشانی www.netmoj.ir  هیچ‌گونه منفعت و مسئولیتی در قبال معامله شما ندارد. لطفا خرید خود را فقط به صورت حضوری انجام دهید و پیش از آن هیچ مبلغی را واریز نکنید. لطفا پیش از انجام معامله و هر نوع پرداخت وجه، از صحت کالا یا خدمات ارائه شده، به صورت حضوری اطمینان حاصل نمایید. لطفا قبل از تحویل کالا یا خودروی خود در ازای چک‌های رمزدار بانکی، با مراجعه به بانک مربوطه از اصالت آن اطمینان حاصل کنید. از کسانی خرید کنید که امکان ملاقات حضوری با آنها پیش از انجام معامله وجود داشته باشد. هرگز پیش از دریافت کالا هزینه‌ای پرداخت نکنید.»
در آخر بازهم تاکید می کنیم« سایت نت موج هیچ مسئولیتی در قبال صحت و سقم آگهی ثبت شده ندارد پس لطفا در کسب اعتبار و اعتماد آگهی دهنده، دقت کافی مبذول فرمایید.»


سایر مقالات آموزشی نت موج نیازمندی های آنلاین :


  درباره نت موج سایت ثبت آگهی آنلاین
نت موج یک وب سایت نیازمندی های آنلاین است که خریداران و فروشندگان سراسر کشور آگهی های تبلیغاتی خود را در آن درج می کنند. اگر شما هم محصول یا خدماتی دارید می توانید تبلیغ خود را بصورت رایگان در این سایت ثبت نمایید. برای شروع از بالا روی دکمه «ثبت آگهی رایگان» کلیک نمایید و در کمتر از چند ثانیه خود را در وب جهانی یا فضای مجازی معرفی نمایید. در نت موج می توانید آگهی،شغل،کانال و وب سایت خود را مجانی ثبت کنید.